Hardlopen behoort tot de individuele sporten. Dat betekent niet dat je dit niet in groepsverband kunt uitoefenen. Bij loopgroep TITUS hebben we een mooie vorm gevonden om alle niveau’s samen te laten trainen. Het motto van onze loopgroep en wat we ook absoluut als hoogste in ons vaandel hebben staan is “lekker lopen met beleving”. Iedereen kan op zijn of haar niveau sporten. Of je nu prestatiegericht wilt hardlopen of gewoon omdat je een half uur wilt kunnen hardlopen.

Voor de trainingstijden en de locaties, zie trainingstijden en locaties 

De loopgroep kent 3 loopniveaus

GROEP 1:
Dit is de groep die 30 minuten kan joggen. Doel van deze groep is om lekker fit te blijven zonder prestatiedrang. Gewoon lekker lopen en beleven en toch gevarieerd en gezellig trainen. Opbouw is van 4 naar 8 km.
Natuurlijk kun je alle trainingen meedoen, maar we hebben voor deze groep ook extra aparte trainingen. Op maandag van 19.00 – 20.00 uur en donderdag van 20.00-21.00 uur
Voor een uitgebreid overzicht van de trainingen zie trainingstijden

GROEP 2:
Wil je wat verder kunnen hardlopen en af en toe mee willen doen met een loopevenement, maar vind je snelheid en prestatiedrang ondergeschikt aan plezier en gezelligheid (het gaat prima samen hoor), dan is groep 2 een perfecte groep. Vanaf 8 km tot aan de marathon kan men hierin terecht. De trainingen zijn op maandag (20.00 uur), woensdag (19.30 uur), vrijdag (19.30 uur) en zondag (9.30 uur)
Voor een uitgebreid overzicht van de trainingen zie trainingstijden

GROEP 3:
In groep 3 kun je sneller, verder en prestatiegericht lopen. Lekker fanatiek naar jouw eigen doelen werken. En dat kan ook op ieder niveau en leeftijd. Wedstrijdjes lopen, jouw grenzen opzoeken. Ook dat is beleven!! Wil je nog meer, dan kun je via TITUS Loopsport ook nog een individueel schema aanvragen. Vraag gerust naar de mogelijkheden en de kosten hiervan. De trainingstijden zijn gelijk aan die van groep 2.
Voor een uitgebreid overzicht van de trainingen zie trainingstijden

DE TRAINING
Iedere training start met een gezamenlijke warming up. Na wat inlopen doen we rek-en strekoefeningen en tenminste 1x per week besteden we aandacht aan loopscholing. (betere loophouding, ademhaling, ontspanning, coördinatie etc.) De warming up wordt gevolgd door de kerntraining. Dit is afhankelijk van het schema voor ieder niveau verschillend en bestaat uit of intervaltraining, bloktraining of duurlooptraining. Na de kerntraining volgt de cooling down met rek-en strekoefeningen. De trainingen duren normaliter 60 minuten. (bij doelgerichte trainingen voor de lange afstanden kan het langer zijn).

HET LOOPGROEPSCHEMA
Zodra je lid bent ontvang je het trainingsschema in de email. Het zit zo in elkaar dat er toch gezamenlijk getraind kan worden, ongeacht het niveau. Doel is om het hardlopen nog leuker te maken!

LID WORDEN
Wanneer je lid wilt worden van de loopgroep, dan ben je natuurlijk van harte welkom! Je mag sowieso een keer gratis meelopen. Wil je een proefmaand meedoen, dan kan dat natuurlijk ook. Voor 17,50 euro kun je dan kijken of je de schema’s, de mensen in de loopgroep en de trainingen jou bevallen. Vul derhalve het inschrijfformulier in en kom bij een van de trainingen!

P1020164[1]

20121104_094356

20121104_094019

0339f50ac0

logo_titusloopsportrunning-page1[1]